Innowacyjność rezultatu prac B+R – oceniane będzie, czy cechy i funkcjonalności innowacji wynikają z zaplanowanych prac B+R, mają adekwatne wskaźniki, zaspokajają potrzeby odbiorców, potwierdzają nowość rozwiązania na rynku polskim;
Charakter B+R modułu – oceniane będzie, czy projekt obejmuje badania przemysłowe i/lub prac rozwojowe; poprawnie zdefiniowano problem badawczy/technologiczny, a proponowana metoda badawcza jest adekwatna do rozwiązania tego problemu
Moduł Wdrożenie innowacji
Innowacyjność przedmiotu wdrożenia – oceniane będzie, czy cechy / funkcjonalności innowacji wynikają z prac B+R, mają adekwatne wskaźniki, zaspokajają potrzeby odbiorców, potwierdzają nowość rozwiązania na rynku polskim;
Wyniki prac B+R jako przedmiot wdrożenia – oceniane będzie, czy zaplanowano wdrożenie do działalności gospodarczej wnioskodawcy na terytorium RP wyników prac B+R w formie innowacji produktowej lub innowacji w procesie biznesowym
W zakresie kryteriów dla modułu B+R istotna zmiana dotyczy minimalnych wartości kosztów kwalifikowanych. W nowym konkursie zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i MŚP będą musiały ponieść co najmniej 3 mln złotych kosztów kwalifikowanych. W sytuacji, gdy projekt obejmować będzie zarówno moduł B+R, jak i Wdrożenie innowacji, limit ten odnosić się będzie do jednego, wybranego modułu. Jednocześnie, utrzymany będzie wymóg, by koszty kwalifikowane modułu B+R wynosiły min. 20% kosztów kwalifikowanych całego projektu.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej ogłosił dwa nabory w ramach priorytetu FENX 1.4 Gospodarka odpadami oraz gospodarka o obiegu zamkniętym: Rozwijanie recyklingu odpadów Optymalizacja gospodarki surowcami i odpadami w przedsiębiorstwach w celu realizacji założeń GOZ Nabory są przeznaczone dla mikro, małych i średnich (MŚP) oraz dużych przedsiębiorstw. Poziom dofinansowania jest zależny od rodzaju […]
Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłosiło wstępną kwalifikację projektów w ramach konkurs w ramach Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS), którego celem jest wsparcie przedsięwzięć dotyczących inwestycji w zakresie transportu intermodalnego. O dofinansowanie mogą się ubiegać przedsiębiorcy jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), mający siedzibę, oddział […]
Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy Spółka z o.o. ogłosił nabór wniosków o grant w ramach Projektu „Fundusz Badań i Wdrożeń 3.0” realizowany w ramach Działania 1.1 Wzmocnienie potencjału badawczego i innowacji, dla programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027. Fundusz przewiduje wsparcie w formie dotacji bezzwrotnej w trzech różnych modułach tj.: Moduł I – […]
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności